12 februari 2018

Flits-parkeren aan de Weekmarkt, CDA zegt doen!

Nu de Weekmarkt gaat verzelfstandigen en weer op de Markt gehouden wordt, zijn de ondernemers weer aan zet. Het CDA is blij dat de Markt zelf nu autovrij is. Maar gastvrij mogen we ook zijn naar de Marktkraam ondernemers.

De Markt is opgeknapt, het ziet er fraai uit en bovenal is er een zee aan ruimte gecreëerd door het autovrij maken van het plein. De Weekmarkt wordt verzelfstandigd en dat betekent dat de marktondernemers zelf verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en het bestaan hiervan.
Het CDA is wel van mening dat we gastvrij dienen te zijn, naar álle ondernemers, dus ook naar onze marktondernemers. Wij denken dat het instellen van zogenoemde “Flits-parkeer” plekken, bijdraagt aan de gastvrijheid van de markt en haar bezoekers. Dit zijn plekken waar maximaal 30 minuten geparkeerd mag worden. Even “laden en lossen” en weer door dus. Zo houden we de Markt autovrij, maar de Weekmarkt goed toegankelijk.

CDA raadslid Klaartje van Dillen heeft het college bevraagd naar de mogelijkheden. Wethouder Ine van Burgsteden heeft aangegeven open te staan voor een onderzoek naar de mogelijkheid tot flits parkeren. Wij verwachten spoedig een antwoord.