02 mei 2020

Gaybrapad krijgt opknapbeurt

Binnenkort krijgt het gaybrapad, of het regenboog-zebrapad, een opfrissers. Aanleiding zijn de vragen die door de CDA-fractie zijn gesteld, samen met GroenLinks. Het CDA ziet graag solidariteit en tolerantie in de samenleving, ‘zo’n Gaybrapad is een mooi teken dat we dat ook uitstralen als Arnhem’ stelt CDA-raadslid Jan Hutten.

‘Op dit moment ziet het regenboog-zebrapad er niet uit. De verf is vervaagd en de mooie kleuren die het eerst had zijn verdwenen. Dat is natuurlijk enorm jammer’ zegt Jan Hutten. ‘Het zijn niet alleen de mooie kleuren bij het oversteken. Het gaat om meer dan dat. We zien graag dat Arnhem een veilige en open woonplaats is voor de LHBTIQ+ gemeenschap.’

Het CDA is dan ook blij met de beantwoording van het College, hierin zeggen zij dat ook het College voorstander is van het behoud van het gaybrapad. De kosten van €8000 zijn in het verleden gedragen door zowel gemeente als het bedrijfsleven. Als CDA zien we ook nu weer zo’n samenwerking voor ons. ‘Op die manier laten we zien dat Arnhem een tolerante en veilige plaats is,’ besluit Jan Hutten.