15 november 2019

Ine van Burgsteden kandidaat wethouder CDA Brummen

Fractievoorzitter Ine van Burgsteden is door het CDA Brummen voorgedragen als beoogd wethouder. Op 21 november vindt de installatie in Brummen plaats. Na 12 jaren actieve inzet voor de gemeente Arnhem neemt Ine binnenkort afscheid van de gemeenteraad. In deze periode is ze in totaal 4 jaar wethouder geweest.

Het CDA Arnhem is Ine dankbaar voor wat ze in al die jaren aan Arnhem heeft bijgedragen. Een wezenlijke inzet  heeft Ine gehad bij de totstandkoming van Scalabor. Voor veel inwoners in een kwetsbare positie is hierdoor een verbetering in hun dagelijks leven ontstaan.Ine was de eerste wethouder dierenwelzijn. Ze is aanjager geweest van de vergroening van de binnenstad: zowel het verticaal groen als de vele grote bloembakken die de wijken en pleinen in de stad verfraaien. Ook het groene bushokje op het Willemsplein sluit daarbij aan. In eerdere jaren heeft de CDA fractie de stoelen in de Lauwersgracht gerealiseerd, waar in het voorjaar en de zomermaanden vele duizenden inwoners en bezoekers jaarlijks genieten.

De CDA fractie bestaat na terugkeer van Klaartje van Dillen van zwangerschapsverlof uit haar en Jan Hutten die zijn tijdelijke raadslidmaatschap omzet in een definitief raadslidmaatschap.