02 mei 2020

Onderzoek mogelijkheid corona-proof horeca

Het CDA in Arnhem wil dat het college onderzoek gaat doen naar corona-proof horeca, dat heeft de partij gevraagd aan het College van Burgemeester en Wethouders. Aanleiding zijn berichten vanuit Nijmegen, waar er ook nieuwe concepten worden bedacht.

Toekomstbestendig

‘Het is zeker de moeite waard om dit soort ideeën uit te werken en te onderzoeken,’ zo zegt fractievoorzitter Klaartje van Dillen, ‘onze stad heeft straks behoefte aan snelle economische impulsen. Wat ons betreft maken wij de verbinding met de ondernemers zodat we samen toekomstbestendige situaties kunnen opzetten.’

Lokale economie

De Arnhemse partij wil niet alleen van het College weten of cafés op deze manier open zouden kunnen maar ook of foodtruck-achtige bars in de buitenlucht zouden kunnen. ‘We hopen natuurlijk op een positieve beantwoording,’ zegt Van Dillen, ‘juist door nu pro-actief in te zetten op een samenwerking met de ondernemers kunnen we de lokale economie een impuls gaan geven.’

‘Voorwaarde voor ons is uiteraard dat alle horeca zich wel blijven houden aan de coronamaatregelen van het Rijk,’ sluit Klaartje van Dillen af.