30 maart 2022

Berkelland neemt afscheid van raadsleden!

Borculo 29 Maart - Nu de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen vast staat is de tijd gekomen om afscheid te nemen van de niet herkozen raadsleden. Vanuit de fractie van het berkellandse CDA vertrekken er 5 raadsleden.

Marian Bolster-ter Woerds begon in 1986 als raadslid in Neede, zwaaide na een periode van vier jaar af, maar keerde in fusiegemeente Berkelland terug als volksvertegenwoordiger. Stefan Bos was vanaf 2002 al in Eibergen raadslid, vertrok in 2010 maar is inmiddels ook weer twee perioden opnieuw in Berkelland actief geweest. Wim de Ruiter heeft de hele periode van 2005 tot nu in de raad gezeten. Gerard Hilhorst begon in 2010 en was enkele jaren lijsttrekker en fractievoorzitter en daarmee het gezicht van het berkellandse CDA. Frank Jonk was de afgelopen vier jaar volksvertegenwoordiger namens het CDA.

Alle vertrekkende raadsleden (13 in totaal) ontvingen een cadeau. In opdracht van de gemeente maakte de Eibergse kunstenaar Jan te Kulve een sculptuur. Een replica daarvan is in een beperkte oplage gemaakt om thuis een plekje te geven. Voor Marian, Stefan en Gerard was er een koninklijke onderscheiding. Allen werden benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Namens bestuur was er een dankwoord en een bos bloemen.

Bestuur van het berkellandse CDA dankt ook de vertrekkende raadsleden Hans Pele (PvdA), Hans Boxem (VVD), Arnold Kion (GB), Joke Pot (GB), Erika Ordelman (GB), Jolanda Kuipers-Berfelo (D66), Erik Slotboom (D66) en Ben Hasselo (VVD) voor hun bijdrage aan de gemeente Berkelland. Ook zijn er felicitaties voor Erika, Jolanda en Erik voor de verkregen koninklijke onderscheiding.