22 januari 2023

Bouwprogramma's worden doorgezet!

Maar liefst 875 woningen erbij in Berkelland voor de komende jaren. Dit aantal komt bovenop de plannen voor 200 woningen die nu bijna uitvoering gereed zijn. Voor het Berkellandse CDA een mooie waardering voor onze inzet. Zelfs bij de Provincie staan de seinen op groen. Alles met vereende krachten. Onze Ruurlose wethouder Arjen van Gijssel is tevens voorzitter van de Achterhoekse thematafelvoorzitter Wonen & Vastgoed. Zijn Haagse netwerk gaat de Achterhoek helpen.

Ook mooi is dat minister Hugo de Jonge de procedures wil verkorten. In onze gesprekken gaven we al vaker aan dat voor jongeren en senioren de woningdruk hoog is. Van de totale Achterhoekse plannen zal 28% van de plannen voor sociale huur zijn en 32% voor de betaalbare koopwoningen.

Fractievoorzitter Theo Helmers hierover; “Bouwen, met als het kan inbreiding, zodat we efficiënt met onze gronden blijven omspringen. Het Berkellandse CDA blijft oog houden voor de gehele samenleving. Alles voor een mooiere samenleving voor nu en onze (klein-)kinderen. -Meer inwoners- draagt bij aan de leefbaar in al onze kernen en blijft goed voor de instandhouding van de voorzieningen en verenigingen!”