21 december 2021

Een mooie opsteker voor de cultuursector in Berkelland!

Met complimenten van de raad aan het college, is tijdens de raadsvergadering van gisteravond de Visie 'Kijk op Cultuur- en Erfgoed Berkelland 2030' aangenomen.

Een visie die samen met de sector tot stand is gekomen. Er kan nu zo snel mogelijk een start gemaakt worden met het bijbehorende uitvoeringsprogramma, waarbij veel ruimte is voor de sector zelf; een actieve en betrokken sector met goede ideeën! Door een raadsbreed gesteund amendement, op initiatief van het Berkellandse CDA, zal het programma een verdiepingsslag krijgen in 2022 en hebben we de COVID-gelden kunnen veilig stellen voor de cultuursector zelf. Deze sector heeft het hard te verduren gedurende deze pandemie, een steun in de rug is hard nodig.

Cultuur is van iedereen, des te mooier is het raadsbrede resultaat! De raad blijft ook in 2022 graag betrokken.