25 maart 2023

vv VIOS B. – VR2 helpt de voedselbank

Patrick Pos, trainer van vv VIOS B. VR2, zond een mail naar [email protected] en vroeg aandacht voor onderstaand bericht. We waarderen dit initiatief en omdat deze actie aansluit bij onze waarden willen we dit delen. #dichtbij #elkaar helpen.

Wanneer: op zaterdag 22 april en zondag 23 april
Waar: kantine sportpark de Sonders
Tijd: tussen 09.00 en 15.00 uur

Onze huidige tijd is bijzonder te noemen en vaak niet op een hele leuke manier. Armoede of het leven in armoede zijn schering en inslag, ook binnen de gemeente Berkelland.

Dit gaan wij niet keren helaas, maar stilzitten en niets doen is absoluut geen optie! En daarom willen wij een mooie grote actie voor de Voedselbank Oost Achterhoek op gaan zetten. Deze voedselbank is actief in de regio’s Winterswijk, Aalten-Dinxperlo, Oost-Gelre, Oude IJsselstreek en Berkelland. De Voedselbank Oost Achterhoek zorgt ervoor dat er wekelijks ruim 400 voedselpakketten uitgereikt worden.

Wat gaan we doen!
We gaan voedsel inzamelen en denk hier dan bijvoorbeeld aan;
- Pannenkoekmeel
- Stroop
- Blikken soep
- Rijst
- Pasta/ spaghetti
- Kruiden macaroni/ nasi/ spaghetti/ bami
- Pot jam
- Suiker
- Pot/ blik groente
- Houdbare melk
- Houdbare chocolademelk
- Houdbare vla
- Thee
- Ranja

We gaan ook toiletartikelen inzamelen en denk hier dan bijvoorbeeld aan;
- Tandenborstels volwassenen
- Shampoo
- Deodorant

Wat vragen wij aan u?
U of uw vereniging bezoekt sportpark ‘de Sonders’ dit weekend en wat zou het ongelooflijk fijn zijn als u individueel of met uw team een mooie bijdrage zou kunnen leveren aan onze actie!
Kijk eens thuis wat u zou kunnen missen en delen. Als een heel team dit zou doen ontstaat er al een mooi resultaat.

Doet u mee?
Naast deze actie organiseren we een leuk en gevarieerd programma in kantine ‘de Spilsoos’. Het is zeker de moeite waard om even langs te gaan.

Met vriendelijke groet,
De Organisatie - VIOS dames 2