21 februari 2017

CDA zet zorg-vrijwilligers in het zonnetje

Het CDA is trots op alle geweldige vrijwilligers die zich inzetten in de zorg. Daarom heeft het CDA Valentijnsdag benut om een taart aan te bieden aan vrijwilligers in de Zorgcentra Hyndendael Hummelo, De Bleijke Hengelo, De Bongerd Steenderen, de Lindenhof, Het Wehmepark en De Hackforterhof te Vorden, De Gouden Leeuwgroep te Laag Keppel en Zelhem en de Zonnekamp te Zelhem.  Dirk Jan Huntelaar, fractievoorzitter CDA LOKAAL Bronckhorst: “Wie tegenwoordig een ziekenhuis of zorgcentrum binnenloopt, wordt vaak opgevangen door toegewijde vrijwilligers. We kunnen niet meer zonder! Het CDA wil deze vrijwilligers dan ook graag in het zonnetje zetten, als blijk van waardering en om te laten zie dat we achter hun geweldige inzet staan.” Door in maart te stemmen op het CDA stemt u ook voor goede zorg.

Vrijwilligers in de zorg vervullen verschillende rollen. Ze staan klaar om mensen welkom te heten, helpen bij in- en uitstappen uit de auto of zorgen voor begeleiding naar de goede afdeling. Ook de extra aandacht die bewoners en patiënten krijgen, is van grote waarde. Het CDA koestert deze inzet van vrijwilligers en wil dat mensen beter in de gelegenheid gesteld worden om een waardevolle rol in de zorg te vervullen.

Wilko Pelgrom CDA LOKAAL Bronckhorst (aandachtsgebied sociaal domein): “Een van de pijlers van het landelijke CDA verkiezingsprogramma is Zorg voor elkaar. Het CDA wil vrijwilligers meer waardering geven, bijvoorbeeld door werkzoekenden boven de zestig een vrijstelling te geven van de sollicitatieplicht als zij zich inzetten voor hun omgeving.”

Valentijnsactie

Het is inmiddels een goede traditie geworden voor het CDA om op Valentijnsdag vrijwilligers in het zonnetje te zetten. De dag van de liefde biedt een mooie gelegenheid voor het extra uitspreken van onze waardering naar elkaar. Op Valentijnsdag 2017 hebben ook de Gelderse CDA-kandidaten voor de Tweede Kamer zorg-vrijwilligers in het zonnetje gezet. In heel Gelderland brachten kandidaten taarten naar vrijwilligers in diverse zorgcentra en ziekenhuizen, in samenwerking met gemeentelijke CDA-afdelingen.

De gelderse CDA kandidaten voor de tweede kamer zijn Jaco Geurts (10-Voorthuizen), Evert-Jan Slootweg (19-Bennekom), Gerard van den Anker (25-Maasdriel), Jan Hutten 32-Arnhem). Lijstduwers zijn Ilse Saris, wethouder in Winterswijk en Frank Wissink, Heemraad waterschap Rijn en IJssel.