01 september 2017

CDA Brummen/Eerbeek opent meldpunt voor onnodige regels

CDA Brummen/Eerbeek roept alle inwoners van gemeente Brummen op om met de partij te delen welke bureaucratische regels in de weg zitten. Fractievoorzitter Gerrit te Bokkel: Samen met de inwoners willen we kijken hoe we de regeldruk kunnen verminderen en politieagenten, onderwijzers, ondernemers, zorgverleners, vrijwilligers en burgers in onze gemeente meer ruimte en vertrouwen kunnen geven.

Dit kunnen voorbeelden zijn van bureaucratie op het werk, maar ook voorbeelden van regels die in de weg zitten als je bij de gemeente Brummen iets wilt regelen. Via www.cda.nl/datistochniettegeloven kan iedereen zijn of haar ´onnodige regel´ delen.

U kunt het ook rechtstreeks melden aan de afdeling: info@brummen.cda.nl

De fractieleden van CDA Brummen/Eerbeek gaat vervolgens per aangedragen regel bekijken of dit anders kan. “Het zal helaas niet altijd lukken om een regel te schrappen of aan te passen, maar we gaan met elkaar bekijken hoe ver we kunnen komen¨, aldus Gerrit te Bokkel.

Niet alle onnodige regeldruk is lokaal op te lossen. Daarom zal CDA Brummen/Eerbeek ook ´overbodige regels´ doorzetten naar de Tweede Kamerleden van het CDA.