15 november 2019

Coalitieakkoord getekend, kandidaat-wethouders bekend

'Sociaal, duurzaam en toekomstbestendig' is de titel van het nieuwe coalitieakkoord. Op 14 november hebben de vier fractievoorzitters Rolf Schinkel (D66), Berend Klok (PvdA), Hennie Beelen (GroenLinks) en natuurlijk onze eigen fractievoorzitter Erwin te Bokkel dit akkoord getekend.

Een mooi akkoord met behoud van het goede van het vorige akkoord en nieuwe accenten voor de komende 2,5 jaar. De vijf speerpunten zijn en blijven duurzaamheid, Ruime voor Eerbeek, Centrumplan Brummen, sociaal domein en een gezonde financiële gemeente. Wilt u het akkoord lezen? Klik hier.

Ook werd op 14 november afscheid genomen van mevrouw Annelies van der Kolk, waarnemend burgemeester van Twenterand. Ze heeft als formateur haar werk uitstekend gedaan. Met energie en een flinke dosis realisme heeft ze de vier partijen vakkundig begeleid naar het akkoord 'Sociaal, duurzaam en toekomstbestendig'. Erwin heeft haar namens de vier partijen toegesproken.

Op de agenda van de raadsvergadering op donderdag 21 november staat de installatie van de nieuwe wethouders gepland. Het CDA is zeer verheugd te kunnen melden dat mevrouw Ine van Burgsteden, woonachtig in Arnhem, bereid is gevonden om kandidaat te willen zijn voor het CDA. Voor D66 is dit mevrouw Ingrid Timmer uit Zutphen. GroenLinks heeft de heer Pouwel Inberg uit Brummen aangedragen en de PvdA de heer Eef van Ooijen uit Oeken.

En nu is het tijd om weer aan de slag te gaan. De CDA-fractie en fractieondersteuners zijn er klaar voor.
Wilt u met ons meedenken over de toekomst van Eerbeek, Brummen en omliggende kernen? Laat het ons weten, u bent van harte welkom op één van onze vergaderingen!

Erwin te Bokkel, fractievoorzitter, tel 06 53703816
Arjan van der Leest, fractielid, tel 06 48147660