31 maart 2022

In memoriam Ap Schouten

In Memoriam Ap Schouten

Lid in de Orde van Oranje Nassau

Op 17 maart is op 92 jarige leeftijd Albert (Ap) Schouten overleden, een van onze trouwe CDA leden. Vele jaren heeft hij het reilen en zeilen van het CDA op de voet gevolgd door bijna geen ledenvergadering over te slaan en vaak met waardevolle opmerkingen te komen. Zijn betrokkenheid bij de samenleving is heel groot geweest, zo bekommerde hij zich samen met zijn vrouw Dilia om de vluchtelingen in Brummen en ondersteunde jarenlang een moeder met drie kinderen uit Eritrea. Ook voor de voormalige Wilhelminaschool heeft Ap veel betekend, o.a. door het punctueel onderhouden van het prachtige aquarium, zijn grote hobby.  Het regelen van de oud-papier inzameling was bij hem ook in goede handen. Kortom een man die zich iets gelegen liet liggen aan de samenleving hetzij als koster van de PKN, hetzij als bode in het Brummense Gemeentehuis.

Als CDA denken wij met dankbaarheid terug aan Ap en wensen allen die hem lief waren veel sterkte toe.

Gerry Ypma