foto Peter Lous
13 september 2017

Servicepunt officieel geopend

Feestelijke opening Servicepunt Eerbeek (Stuijvenburchstraat 66)

Eerbeek - Op maandag 30 oktober heeft burgemeester Alex van Hedel het  Servicepunt aan de Stuijvenburchstraat 66 in Eerbeek officieel geopend. Voortaan kunt u voor de gemeentelijke dienstverlening ook in Eerbeek terecht. Zo kunt u daar terecht voor de balies Burgerzaken, het inloopspreekuur van Team voor Elkaar en het programmabureau Ruimte voor Eerbeek. En ook bij het Politiesteunpunt. Om 11.30 uur opende de burgemeester het Servicepunt vanaf de blauwe loper op ludieke wijze samen met de wethouders van Ooijen, Pierik en Tuiten en Ive van der Beek (politie).

Dit voorjaar heeft de gemeenteraad besloten tot aankoop van het voormalige Rabobankkantoor om daarin een nieuwe volwaardige gemeentewinkel te realiseren in het centrum van Eerbeek. Vandaag was het zover en gingen de deuren van het Servicepunt in Eerbeek officieel open. Hierbij werd de ‘rode loper’ uitgelegd. Deze was speciaal voor deze dag blauw gekleurd als symbool voor de politie die met haar steunpunt ook in het Servicepunt gehuisvest is. Ook de openingshandeling was een en al symboliek en stond symbool voor de diensten die vanuit het Servicepunt worden geleverd. Zo zetten de wethouders en de politie een grote puzzel in elkaar met daarop de logo’s van de gemeente Brummen, Team voor Elkaar, Ruimte voor Eerbeek en de Politie en benadrukten daarmee hun samenwerking.

Samenwerking en dichtbij

Burgemeester Alex van Hedel liet in het openingswoord weten blij te zijn dat het Servicepunt nu een feit is. “Vandaag is het zover. Het gemeentelijk Servicepunt met daarin een politiesteunpunt in het hart van Eerbeek is een feit! Inwoners kunnen voortaan kiezen waar ze naar de gemeente willen; in het Servicepunt in Eerbeek of in het gemeentehuis in Brummen. Op beide plekken wordt immers dezelfde dienstverlening geboden. Op deze manier zijn we met onze dienstverlening dichtbij onze inwoners. Ook ben ik erg blij dat het Politiesteunpunt daarin een mooie plek heeft gekregen. Ook dichtbij onze inwoners zodat ze volgens hun eigen credo ‘waakzaam en dienstbaar’ kunnen zijn,” aldus Alex van Hedel. Tevens stond de burgemeester in zijn speech stil bij het overlijden van voormalig wethouder Koos Paauw begin dit jaar. Vanuit zijn portefeuille ‘Dienstverlening’ was hij groot voorstander en initiatiefnemer van het realiseren van een volwaardig loket in Eerbeek.

Openingstijden en op afspraak

- Servicepunt: maandag t/m donderdag van 8.30 -16.30 uur en maandag van 17.30 – 19.30 uur.

- Balie Burgerzaken: maandag van 14.00-16.30 en 17.30 – 19.30 uur en woensdag van

8.30 -12.00 uur en 14.00-16.30 uur.

- Inloopspreekuur Team voor Elkaar: dinsdag en donderdag 8.30 -12.00 uur.

- Politiesteunpunt: maandag 13.00 -16.00 uur, woensdag en donderdag van 9.00-12.00 uur.

Tijdens de openingstijden van het inloopspreekuur van Team voor Elkaar en het Politiesteunpunt kunt u gewoon binnen lopen. Komt u voor een burgerzakenproduct of dienst? Maak dan altijd eerst een afspraak bij de gemeente via www.brummen.nl , 0575-568233, of bij de receptie. Vanaf 30 oktober werkt de gemeente Brummen voor het aanvragen van Burgerzakenproducten op afspraak. Hierdoor kunnen wij u beter en sneller helpen.

Noot voor de redactie: Voor informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Communicatie via voorlichting@brummen.nl of tel. (0575) 56 82 70. De foto in de bijlage kunt u rechtenvrij gebruiken o.v.v.: fotograaf Peter Lous