Joep van Aggelen

Kandidaat nr. 6

Joep van Aggelen, Kandidaat nr. 6.

Joep van Aggelen is opgegroeid te Rotterdam en heeft daarna in Terneuzen, Zetten en Hengelo (ov) gewoond voordat hij met zijn familie 7 jaar geleden neerstreek in het mooie Eerbeek.

Na de middelbare school heeft hij de Hogere voor Scheepswerktuigkundigen bezocht en is vervolgens ruim 10 jaar bij de koopvaardij gaan varen. Dit bracht hem over de gehele wereld.

Tijdens zijn actieve loopbaan aan de wal heeft hij diverse managementfuncties bekleedt in de industrie, n.l. productiechef, bedrijfsleider en Hoofd van de Afdeling Onderhoud.

Na een periode van 3 jaar, als Technical manager ad interim gewerkt te hebben in het Franstalige gedeelte van Belgiƫ, Mons, werkt hij alweer sinds 1997 als intern coach/consultant. In die functie ondersteunt hij bedrijven van AkzoNobel wereldwijd met het oplossen van problemen en het verbeteren van de bedrijfsresultaten. In deze functie heeft hij te maken met vele culturen.

Het werk vereist een grote mate van empathie, ondernemerszin, creativiteit, doorzettingsvermogen en het besef dat respect voor draagvlak/herkenning het resultaat brengt.

In het kort komt het erop neer dat slechts duurzame resultaten bereikt kunnen worden als de wil er is tot samenwerking.

Joep is een bruggenbouwer en biedt perspectief voor verbetering. Ook wel het kompas.

Joep is getrouwd met Joke en heeft 3 kinderen. Bijzonder is dat ze allemaal bij het onderwijs betrokken zijn.

Mijn motivatie voor het CDA:

Ik herken de waarden en ambities van de partij. Een partij ook die elke situatie beoordeelt en vervolgens (sociaal) vorm probeert te geven, vanuit een Christelijke basis.

In een snel veranderende wereld met technologische vernieuwing is het goed dat de partij richting geeft aan structuur en identiteit waar alle mensen tot ontwikkeling kunnen komen en zich veilig voelen.

Het CDA dient de functie te hebben van een goed huisvader die streng, rechtvaardig en liefdevol zijn verantwoordelijkheid beheert.