13 oktober 2017

1e editie Culemborgse CDA50: Keuzes maken voor een beter Culemborg

Het CDA nodigt vijftig Culemborgers uit om mee te schrijven aan het verkiezingsprogramma tijdens de eerste editie van de Culemborgse CDA50.
Terwijl de inkt van het regeerakkoord nog maar net droog is nodigt het CDA in Culemborg vijftig Culemborgers uit om op dinsdagavond 24 oktober mee te schrijven aan het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Dit onder de noemer CDA50. Het initiatief is een lokale invulling van de succesvolle landelijke CDA1000 zoals vorig jaar gehouden voor de Tweede Kamer- verkiezingen. Tijdens de bijeenkomst, die met ondersteuning vanuit het landelijke CDA wordt georganiseerd, krijgen CDA betrokkenen, lid of geen lid de kans om te reageren op het concept verkiezingsprogramma. Ook krijgen zij de gelegenheid om extra ideeën in te brengen.

Wat is de CDA50?
De zogenaamde CDA50 is een initiatief om zoveel mogelijk inwoners, organisaties en ondernemers te betrekken bij de toekomst van onze stad. Deelnemers aan de Culemborgse CDA50 krijgen de unieke kans vooraf mee te denken én mee te beslissen. Aan het einde van de bijeenkomst worden deelnemers namelijk in de gelegenheid gesteld te stemmen over welke voorstellen er in het verkiezingsprogramma van het CDA zeker terug zouden moeten komen. De twee voorstellen met de meeste stemmen worden één-op-één overgenomen. Alle overige voorstellen neemt de programmacommissie mee bij de finale schrijfronde van het programma. Definitieve vaststelling van het programma vindt plaats tijdens de algemene ledenvergadering van het CDA Culemborg eind november. Door mensen al bij de totstandkoming van het verkiezingsprogramma te betrekken hoopt de lokale afdeling zich beter te kunnen voorbereiden op standpunten en prioriteiten voor de komende raadsperiode.

Zorgzaam, Ondernemend en Duurzaam Culemborg
De CDA50 vindt plaats op dinsdagavond 24 oktober bij ‘Vrij in Culemborg’ op Landgoed Anckerwaerdt aan de Beusichemsedijk 17 in Culemborg. De bijeenkomst start om 20:00 uur (inloop vanaf 19:30 uur) met een inleiding van o.a. plaatsgenoten Jan Jacob van Dijk (gedeputeerde Provincie Gelderland) en Anita Sørensen (wethouder Maasdriel). De avond kent een feedback en een ideeënronde. Dit rond de thema’s Zorgzaam, Ondernemend en Duurzaam Culemborg. Voor deelname aan de bijeenkomst hoeft men geen lid van het CDA te zijn. In verband met de organisatie is het wel wenselijk zich vooraf even aan te melden

Meer info: www.CDAculemborg.nl en Programmapagina

Aanmelden kan door het invullen van het AANMELDFORMULIER CDA50