23 september 2017

CDA Culemborg zoekt nieuw talent

In de komende weken gaat het CDA Culemborg zich buigen over de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. De kandidaatstellingscommissie zoekt daarom enthousiaste kandidaten die zich de komende vier jaar willen inzetten als gemeenteraadslid voor het CDA in Culemborg. Ook mensen die nog geen lid zijn van het CDA kunnen zich aanmelden.

Werken aan ideeën voor een beter Culemborg
Wie denkt dat raadswerk enkel bestaat uit urenlang vergaderen heeft het mis. “Het is veel meer dan dat”, laat de huidige fractievoorzitter Nicolien de Geus (33) desgevraagd weten. “Je werkt aan ideeën voor een beter Culemborg en leert daarvoor de stad en inwoners, waarvan er velen als vrijwilliger actief zijn, veel beter kennen en kunt daardoor echt verschil maken in besluiten die iedereen raakt. Denk aan besluitvorming rondom de Fransche School en het zwembad.”

In verband met een verhuizing buiten Culemborg stelt huidig CDA raadslid Maurice ten Tije (37) zich niet opnieuw verkiesbaar in 2018. In zijn raadsperiode maakt Ten Tije zich namens het CDA o.a. hard voor behoud van natuurwaarde en recreatieve/sportieve waarde in de Redichemse Waard, voor een sterke, gezellige binnenstad en tegen de komst van een nieuw winkel- en horecagebied bij het station. Ten Tije: " Het raadswerk is voor mij heel dankbaar en leerzaam. Het CDA Culemborg is daarbij een deskundige en fijne club mensen om mee samen te werken. Ik kan iedereen aanraden zich kandidaat te stellen als raadslid voor het CDA of om zich op één of andere manier in te zetten voor de stad!"

Nieuwe kandidatenlijst
Heeft u ideeën voor een mooier en beter Culemborg, heeft u interesse in het raadslidmaatschap voor het CDA of wilt u zich op een andere manier inzetten voor de lokale afdeling? Neem dan contact op met Marco van Zandwijk via onderstaande contactgegevens. Uiterste datum voor uw aanmelding is zondag 8 oktober. Vervolgens gaat de kandidaatstellingscommissie aan de slag en zullen gesprekken met kandidaten worden gevoerd. Later dit jaar wordt een advieslijst voorgelegd aan het bestuur en zal de Algemene Leden Vergadering zich over de kandidatenlijst buigen.

Voor meer informatie en opgave kunt u terecht bij de voorzitter van het bestuur Marco van Zandwijk  via 06-4791 6249 of marcovanzandwijk @hotmail.com