Dit voorjaar heeft het CDA Culemborg een ‘Ouderenpamflet voor steviger ouderenbeleid’ gepresenteerd. Dit om aandacht te vragen voor de steeds groter wordende groep ouderen in onze stad. Ouderen hebben een belangrijke plek in onze samenleving. Toch is er soms te weinig aandacht voor hen. Nu het stof van de verkiezingen is neergedaald willen we dit onderwerp weer bij de kop pakken. In de herfst 2018 is een nieuwe uitgave van de Christendemocratische verkenningen uitgekomen. In deze uitgave met als thema ‘ De oudere als burger’ wordt het dominante beeld van ouderdom in onze samenleving verkend. De lokale afdeling gaat daarover graag met inwoners uit de stad in gesprek.

Wat: Bijeenkomst 'De Oudere als burger’
Wanneer: 21 november om 20.15 uur
Waar: Zorgcentrum Kulenborg (Achter de Raaf 2)

Het CDA Culemborg heeft Marc Janssens (hoofdredacteur van bovengenoemde uitgave) bereid gevonden om het onderwerp in te leiden. Daarna zullen inwoners over het onderwerp met elkaar in gesprek gaan. Voor de bijeenkomst worden ook vertegenwoordigers van ouderenorganisaties uitgenodigd.

Lees meer informatie over de bijeenkomst > Uitnodiging Bijeenkomst 'De Oudere als burger'

Interessant is ook het interview van Marc Janssens met minister Hugo de Jonge.
Lees het interview > 'Ouderen als spil van de Samenleving'