Om Culemborgers te helpen bij het maken van hun stemkeuze is nu ook in onze stad de stemhulp MijnStem beschikbaar. De stemhulp is te vinden op www.mijnstem.nl/culemborg  De site is een stemhulp. Je geeft jouw mening over de stellingen. En de website geeft dan aan welke partij daarbij het beste past. Dat helpt om tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 14,15 en 16 maart een keuze te maken.

21 stellingen over Culemborgse thema’s
De tien lokale partijen die meedoen aan de verkiezingen hebben allemaal meegewerkt aan MijnStem. Door het invullen van stellingen over actuele Culemborgse thema’s krijg je snel inzicht in partijstandpunten. Denk aan stellingen over cameratoezicht, de fietsbrug over de lek, woningbouw in het buitengebied, meer geld voor sport of kunst en cultuur?

Bekijk hier de Culemborgse stemhulp.

Help! MijnStem zegt CDA Culemborg
Na het invullen van MijnStem verrast met een advies een stem op het CDA uit te brengen? Bedenk dat je niet alleen zult zijn. Speciaal voor stadsgenoten met een stemadvies op onze lokale partij hebben we 11 tips samengesteld om over de eerste schrik heen te komen.

In gesprek over stellingen
Het CDA gaat graag met inwoners in gesprek over de stellingen. Dit kan fysiek door elkaar te treffen op de verkiezingsmarkt zaterdag 12 maart van 10:00 uur tot 17:00 op de markt in de binnenstad. Ook kan online contact worden opgenomen met één van onze kandidaten.

Zelf meepraten over belangrijke thema’s
Het CDA hoort ook graag op welke onderwerpen inwoners de komende raadsperiode zelf bereid zijn mee te denken. Makkelijkst is het om dan het contactformulier op onze website in te vullen. Je hoeft geen lid te zijn om mee te kunnen praten.

Meer informatie over verkiezingen
Vragen over (vervroegd)stemmen, volmachten en stembureaus? Deze kunt u vinden op de website van de gemeente