De kiezer heeft gesproken. Het CDA, D66, de Christenunie en de SP verliezen in Culemborg allemaal een zetel. GroenLinks, Culemborg van Nu en de PvdD krijgen er zetels bij.

Niet bij de pakken neerzitten
Het CDA bedankt haar kiezers. Ondanks de teleurstellende uitslag wil het niet bij de pakken neer gaan zitten. "Als partij willen wij op een constructieve en consistente wijze blijven bijdragen aan de stad. Juist deze tijd vraagt om het overbruggen van verschillen. Dat is na 16 maart voor ons niet anders dan daarvoor." aldus lijstrekker Marco van Zandwijk. Ook in de komende raadsperiode zullen wij ons hard maken voor een realistisch beleid. Beleid waar heel Culemborg mee geholpen is. Dit in een stad waarin de inzet van iederen er toe doet en iedereen mee kan doen.

Het is nu aan de grootste partij (Culemborg van Nu) om een formatieproces te starten dat tot een nieuw stadsbestuur en nieuw akkoord voor de komende jaren moet gaat leiden. Dit formatieproces zal a.s. maandagavond starten.

Meer informatie over uitslag en zetelverdeling

Lees ook het nieuwsbericht in de Culemborgse Courant