23 februari 2017

Het openbaar (mindervaliden)toilet in de binnenstad komt er!

Goed nieuws!

We zijn als CDA Doesburg enorm verheugd dat er nu echt een openbaar (mindervaliden)toilet gaat komen in de binnenstad. Onze prachtige binnenstad moet bereikbaar en toegankelijk zijn voor iedereen. Nu het openbaar toilet ook aangepast is voor mindervalide bezoekers, is een lang gekoesterde wens compleet in vervulling gegaan. We hadden dit al een tijd in ons verkiezingsprogram staan en zien nu uit naar de realisatie van het toilet medio juni.

Het toilet wordt voor 2 jaar nabij de Markt geplaatst. Hierna zal een permanente voorziening gerealiseerd worden.

Hoe werkt het?
De gemeente huurt een supermoderne volautomatisch (invaliden)toilet. Na elk bezoek wordt de toiletbril gereinigd en krijgt de vloer een wasbeurt. Voor het bezoek moet 50 cent worden betaald. De afrekening kan contant of per creditcard. Het toilet is ongeveer 2,5 bij 3 meter en zal worden geplaatst op de hoek Markt – Kerkstraat (recht tegenover Kerkstraat 7/9)