23 februari 2017

Onveilige kruising Didamseweg - N338 - Broekhuizerweg

In de raadsvergadering heeft onze fractie opnieuw vragen gesteld over de veiligheid op de kruising Didamseweg / op-afrit N338 / Broekhuizerweg.

Afgelopen vrijdag is er wederom een aanrijding geweest op dit kruispunt waarbij een personenauto en een bestelbusje waren betrokken. Een automobiliste is gewond naar het ziekenhuis afgevoerd.

Dit verkeersongeluk kan bijgeschreven worden aan een lange lijst met ongevallen op deze kruising waarbij al meerdere personen gewond zijn geraakt.

Onze fractie heeft met betrekking tot het voorgaande de volgende vragen:

1. Deelt het college onze zorg over de verkeersveiligheid op de kruising Didamseweg / op- afrit N338 / Broekhuizerweg?

2. Welke prioriteit heeft de verbetering van de verkeerssituatie op voornoemde locatie bij het college?

3. Welke acties zijn er ondernomen met betrekking tot de verkeersveiligheid op deze locatie?

4. Zijn er inmiddels gesprekken gevoerd met de overige wegbeheerders op deze locatie en zo ja wanneer zijn die gesprekken geweest en wat heeft dit opgeleverd?

5. Op welke wijze en binnen welke termijn kunnen we maatregelen verwachten ter verbetering van de verkeersveiligheid op voornoemde kruising?

Wethouder Jansen heeft gereageerd dat het hier een provinciale weg betreft en dat de veiligheid hier inderdaad blijvend aandacht nodig heeft. Men denkt nu aan het plaatsen van heggen zodat mensen af moeten remmen om te zien of er iemand aan komt. Een van de problemen is namelijk dat mensen zonder af te remmen oversteken. Wordt vervolgd!