16 november 2019

26 nov: praat mee over een nieuw centrum in Beinum

Op dinsdagavond 26 november organiseren we als CDA Doesburg een avond over de toekomst van het centrum van Beinum.

Onze grootste wijk heeft een hart nodig. Daarom is het goed dat er dingen in beweging komen. Zo was reeds in ons verkiezingsprogramma te lezen:

Een goede zaak. Zo is in ons verkiezingsprogramma al te lezen:

CDA Doesburg wil dat:

• de gemeente optimaal overleg heeft in voorbereiding op de ontwikkelingen en veranderingen rondom de locatie Beumerskamp
  • het hart van de wijk rond huidige supermarkt / sporthal een centrumfunctie krijgt voor de wijk
  • er een laagdrempelige ontmoetingsplek voor senioren komt, liefst in het hart van de wijk
  • het groenonderhoud naar een stabiel en hoger niveau wordt gebracht

Nu de plannen concreter worden en besluitvorming van bijvoorbeeld de locatiebepaling van de sporthal dichtbij lijkt te liggen, missen wij daaromheen het betrekken van de wijk. Waar zou zo'n centrum aan moeten voldoen? Wat vindt u, als bewoner, belangrijk? Wij horen dit graag en vinden dit essentieel om mee te nemen bij de afwegingen die binnenkort voor staan. Afwegingen over een visie over een centrum in Beinum zelf; is deze locatie wel geschikt voor een sporthal; het parkeren; een grotere supermarkt; nieuwe woningen etc.

Als CDA Doesburg willen we graag naar u luisteren. Daarom vinden we het belangrijk om een avond te organiseren waar alle buurtbewoners van harte welkom zijn.

Kom langs op dinsdagavond 26 november vanaf 19:30u in de kantine van sporthal Beumerskamp!

Bent u verhinderd maar wilt u wel uw mening / idee delen? Mail dan naar 1 van onze raadsleden, bijvoorbeeld Wim Robbertsen via [email protected]