17 maart 2022

Uitslag gemeenteraadsverkiezingen

De voorlopige uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen is binnen. Voor het CDA betekent dit een teruggang van 2 naar 1 zetel. Lijsttrekker Wim Robbertsen reageert:

"Ondanks de enorme inzet van vele CDA'ers deze campagne en de afgelopen vier jaar, heeft het CDA verloren. Dat is een bittere pil. Toch durf ik te zeggen dat we niet beter hadden gekund. We zijn inhoudelijk en constructief geweest en gebleven. Hebben er alles aan gedaan om onze standpunten voor het voetlicht te brengen. We hebben met vele Doesburgse organisaties gesproken. En we hebben enorm veel energie in onze campagne gestopt. Dit is het dan, dat is wat je kunt en moet doen. En dan is het aan de kiezer. En die vindt daar duidelijk iets anders van. Daar zullen we mee moeten leven. Ook dat is democratie.

Graag wil ik alle mensen bedanken die hebben meegeholpen. Vanaf voorjaar 2021 tot nu toe. En ik wil ze graag noemen: Wil, Bart, Jos en Sonja, Michelle (en familie), Stan, Marieke, Henk, Klasien en Harja, Danielle, Cor en Mieke, Joke, Monique, Appie, Gottfried, José, Joan, Lysanne, Sophie en Nanda. Zonder jullie hadden we niet zo'n mooie en zichtbare campagne neer kunnen zetten. Jullie zijn geweldig.

We zullen vooruit moeten gaan kijken. Onze inzet is helder: maak gebruik van een informateur, probeer vergaand samen te werken (bijv in een raadsprogramma) en heb lef. Er is werk aan de winkel. Als CDA zullen we ons, zoals altijd, constructief opstellen. Tegelijkertijd past ons bescheidenheid, we hebben immers niet gewonnen.

Nu we een eenmansfractie zijn geworden is het nog belangrijker om een sterk team te zijn. Bijvoorbeeld als fractie (we mogen 3 fractieassistenten hebben). Ik roep u en jou daarom op: Doe mee! Laat je geluid horen. Doesburg heeft je hard nodig."