21 juni 2020

Voorkeurslocatie sporthal helder, zijn er alternatieven?

Nu, na Wijkraad Beinum, ook Wijkraad Ooi een enquete oplevert over een mogelijke locatie voor een nieuwe sporthal is één ding duidelijk: de voorkeurslocatie van veel Doesburgers is een sporthal bij zwembad Den Helder.

Als CDA zijn we blij met deze uitkomst en het is goed dat er informatie van bewoners wordt verzameld. Goed ook dat de wijkraden hierin een rol hebben willen spelen. En goed dat mensen zien dat één locatie waar je kunt zwemmen en zaalsport kunt beoefenen een aanwinst is voor Doesburg.

Er is door enkelen ook gesuggereerd dat de locatie op de Looiersweg (I AM SPORTS) een goed alternatief zou zijn. Deze is in de eerdere onderzoeken niet echt als kanshebber boven komen drijven en als CDA hebben wij begin mei gemeend daar zelf in ieder geval "onderzoek" naar te doen. We hebben vooral gekeken wat er nodig is om op deze locatie een sporthal te bouwen. U kunt dit verslag hier lezen.