23 februari 2017

Achterhoekse raden bijeen in Haarlo

De raadsleden van de zeven Achterhoekse gemeenten kwamen woensdag 22 februari bij elkaar in Haarlo om te spreken over de samenwerking binnen de regio om elkaar en het geheel zoveel mogelijk te versterken. Aanleiding hiervoor is dat veel raadsleden hebben aangegeven eerder bij besluitvorming in de regio te willen worden betrokken.

Het CDA Doetinchem vindt dat we, gezien de demografische ontwikkeling, samen MOETEN werken in de regio met name op het gebied van (digitale) bereikbaarheid, wonen en voorzieningen. Andere items die werden genoemd op deze avond waren zaken als duurzaamheid en het (inkoop) sociaal domein.

Over de vorm die zou moeten worden gekozen om tot een zo goed mogelijke samenwerking te komen lopen de meningen nog wel uiteen. Adviesgroep BMC gaat met de opgehaalde informatie aan de slag om zo tot een voorstel te komen welke wordt besproken door het bestuur van de regio en daarna ter besluitvorming richting de gemeenteraden zal komen.