17 oktober 2018

CDA blij met bestuursopdracht verslaving & preventie

Het  college heeft onlangs aangegeven zich voor te bereiden op een meerjarenplan als het gaat om preventie en handhaving in relatie tot verslavingen. Het CDA heeft in haar verkiezingsprogramma al duidelijk gemaakt dat wat haar betreft de focus breder moet zijn dan enkel drugs & alcohol. Volgens fractievoorzitter Jeroen Berends is dit punt ook duidelijk opgenomen in de coalitieagenda. ‘’We zijn als fractie blij dat het college dit punt zo spoedig handen en voeten aan het geven is. Elke vorm van verslaving is een aantasting van de levenskwaliteit. We vinden het dan ook goed dat naast de bestaande onderwerpen aandacht komt voor bijvoorbeeld gokken, gamen of sexting. Dit staat nadrukkelijk benoemd is ons verkiezingsprogramma en heeft een prominente plek gekregen in onze coalitieagenda’’.

De bestuursopdracht is een eerste stap. In februari zal het “Preventie en handhavingsplan verslaving” worden besproken in de gemeenteraad van Doetinchem. Volgens Berends blijkt dan wat de exacte inhoud is van dit plan maar zijn de aankondigingen in de bestuursopdracht veelbelovend. ‘’Daaruit blijkt duidelijk dat het college goede uitvoering wil geven aan de coalitieagenda waarin verder wordt gekeken dan alleen drugs en alcohol’’.