08 februari 2022

CDA Doetinchem brengt plannen uit in onze streektaal

Het CDA Doetinchem heeft deze week hun higlights van het verkiezingsprogramma gepresenteerd in het dialect. De lokale afdeling heeft al vaker aandacht gevraagd voor de streektaal. In de huidige raadsperiode diende CDA-raadslid Paul Hilferink een motie in waarin werd verzocht het boekje dat pasgeborenen in Doetinchem krijgen ook in het dialect aan te bieden aan kersverse ouders. Deze motie werd aangenomen.

Volgens de partij is streektaal iets om trots op te zijn en is er te weinig aandacht voor onze eigen taal.Erfgoedcentrum Achterhoek Liemers heeft de vertaling voor haar rekening genomen. De vertaling is natuurlijk op deze pagina te vinden. Daarnaast wordt hij uitgedeeld tijdens de campagne waar het CDA op de vrijdagen en zaterdagen voor de verkiezingen weer overal in de gemeente is te vinden.