08 november 2021

''The Passion'' komt naar Doetinchem!

De twaalfde editie van het KRO-NCRV-programma The Passion vindt op Witte Donderdag 14 april plaats in de stad Doetinchem. Het grootste muzikale paasevenement van Nederland vindt voor het eerst plaats in de provincie Gelderland, in de Achterhoek. The Passion 2022 zal opnieuw een versie zonder publiek zijn. The Passion vindt plaats op Witte Donderdag, 14 april 2022 in het centrum van Doetinchem. Volgens Peter Kuipers, directievoorzitter KRO-NCRV, is het belangrijk dat we het eeuwenoude verhaal blijven vertellen, maar dan in een modern jasje met actuele elementen. “The Passion maakte dit jaar opnieuw duidelijk dat het Paasverhaal uit de Bijbel nog steeds actueel is en mensen in de samenleving met elkaar in verbinding kan brengen. Komende Passion gaan we dat heel letterlijk doen: stad en platteland komen bij elkaar in de Achterhoek. Het belooft een bijzondere editie te worden. Wat ik daarover alvast kan vertellen, is dat het verhaal niet eindigt op Witte Donderdag. Wat dit concreet inhoudt en wie onderdeel zijn van de cast maken we begin volgend jaar bekend ”

Het CDA Doetinchem is blij met de komst van het evenement. Volgens fractievoorzitter Jeroen Berends zet dit Doetinchem weer op de kaart. Ook wethouder Ingrid Lambregts is blij met de komst. ''Als gastvrije binnenstad en centrumgemeente van de Achterhoek heten wij The Passion warm welkom!''