04 september 2017

Ingrid Lambregts gekozen als lijsttrekker

Op 4 september is tijdens de algemene ledenvergadering van het CDA Doetinchem Ingrid Lambregts unaniem gekozen tot lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Lambregts, op dit moment wethouder in Doetinchem met onder meer in haar portefeuille wijk & buurtontwikkeling en ruimtelijk ordening, laat weten blij te zijn met deze unanieme keuze: ‘’ Mijn persoonlijke politieke overtuiging ligt in het geloof in de lokale kracht van de samenleving. Daar gebeurt het. De gemeente moet inwoners, bedrijven en instellingen het vertrouwen en de ruimte geven om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en op creatieve wijze samen nieuwe en eigentijdse oplossingen te vinden. Dat ik van deze enthousiaste club de lijsttrekker mag zijn is een enorme eer en een klus waar ik me samen met onze mensen 100% voor ga inzetten’’.

Tijdens de ALV werd ook het verkiezingsprogramma vastgesteld met als titel ‘Ruimte aan de samenleving’’. Volgens de nieuwe lijsttrekker loopt het verkiezingsprogramma langs de lijnen waarin het CDA herkenbaar wil zijn: Waarden en traditie, zorg voor elkaar, sterke samenleving, familie en gezin en eerlijke economie.

Ingrid Lambregts (Hillegom, 1963) is sinds mei 2014 wethouder van de gemeente Doetinchem. Na haar studie Bedrijfskunde aan Nyenrode werkte ze geruime tijd in commerciële en leidinggevende functies bij de Nederlandse vestiging van automatiseringsleverancier NCR en daarna als zelfstandig ondernemer op het gebied van management coaching, interim management, training en procesbegeleiding. Daarnaast was ze bestuurslid bij een bank en toezichthouder bij een zorgaanbieder.

Het gezinsleven met opgroeiende kinderen vergrootte haar betrokkenheid bij de eigen gemeente. Dit motiveerde haar in 2002 om politiek actief te worden voor het CDA. In de periode 2002-2011 was zij achtereenvolgens raadslid, fractievoorzitter en wethouder in De Ronde Venen. Tevens was ze 1e loco burgemeester. In 2011 pakte ze haar werk als zelfstandig ondernemer weer op.