07 februari 2022

Motie Kruisbergseweg deels 30 Km

Reactie van de CDA fractie op de motie "Kruisbergseweg deels 30 Km" zoals uitgesproken door onze woordvoerder Vincent Heuthorst tijdens de raadsvergadering van 24-02-2022.

Indien we deze motie aannemen, weet u dat het dan op Haareweg drukker gaat worden?
Daarmee bestaat vervolgens de 50% - 50% verkeersafwikkeling-verhouding op beide wegen niet meer. Zoals wij dat dat enige tijd terug met een gemeenteraadsbesluit hebben vastgelegd.

Schijnveiligheid vrezen we, hoe langer een 30 km weg is, hoe minder effect dit nog heeft.
De uitslag van het politieonderzoek is er ook nog niet n.a.v. eerder gestelde vragen van een politieke partij uit onze gemeenteraad. Wanneer de verkeerswethouder de uitkomsten daarvan heeft willen we graag dat hij dit aan ons terug komt koppelen.

Onder meer snelheidsbeperkende maatregelen op de route zou het voor de buschaffeurs en ambulances onmogelijk maken om op tijd te rijden. Kapitaalsvernietiging ook doordat vrijliggende fietspaden er dan weer uitgebroken moeten worden. Tot slot vinden we het oneerlijk tegenover wegen die ook aangepakt moeten worden maar waar steeds geen budget voor is. Denk hierbij aan de Wijnbergseweg, Rekhemseweg en Lijsterbeslaan die al lang op herinrichting wachten.

Het CDA kan de motie daarom niet steunen.

Bron afbeelding: Pexels