27 september 2019

Motie Lachgas is geen lachertje

Een sympathieke motie die opnieuw aandacht vraagt voor toenemend gebruik van lachgas en daarmee gepaard gaande gezondheidsrisico’s. Daarnaast complimenten aan Lokaal Belang Doetinchem… de tekst kwam ons zeer bekend voor want deze motie is in diverse gemeenten ingediend door CDA fracties. Het is altijd goed om inspiratie te putten uit onze veelal nuttige documenten.

Tijdens de raadsvergadering van 29 mei jl. heeft het CDA tijdens het vragenuurtje ook vragen gesteld over de problematiek van het toenemende gebruik van lachgas. Toen is door de burgemeester aangegeven dat we voornamelijk wat kunnen doen door het te verbieden tijdens evenementen.

Meer beperkende maatregelen juichen wij als CDA zeker toe. We zijn dan ook benieuwd naar de reactie van de burgemeester en of hij deze motie als steun in de rug ziet om zo ver als mogelijk te gaan in het verbieden van deze helaas nog legale drug.

De motie is hier te lezen

Woordvoerder: Ruud Veldkamp