30 mei 2019

Samenwerkingsovereenkomst ''de Bongerd''

Tijdens de raadsvergadering van 29 mei sprak de raad over de samenwerkingsovereenkomst ''de Bongerd''. Vincent Heuthorst deed daar de volgende bijdrage.

Goed dat er nu een uitkomst is gekomen nadat de vaststelling Detailhandelsvisie 2009 al was beklonken en met de vaststelling van de visie boodschappenstructuur in febr. 2018 er een vervolgstap gezet kan worden in de herontwikkeling van de Bongerd. Was dus een langdurige zoektocht met daarbij horende traject van onderhandelingen maar met als uitkomst ‘nieuwbouw en grotere AH supermarkt’ en alsmede de toevoeging van een discounter in de bestaande supermarkt. En tegelijk hiermee komt er een nieuwe sporthal bovenop de AH. T.z.t. zal dit bij het vaststellen v/h bestemmingsplan bij ons in de gemeenteraad komen. Als CDA zijnde vinden wij dat hiermee het winkelcentrumgebied De Bongerd en met ons ook de  (Vereniging van Eigenaren De Bongerd ) een goede facelift - opwaardering  krijgt. Wij juichen dan ook toe na de vaststelling van dit besluit en ondertekening v/d samenwerkingsovereenkomst een feit is, de vervolgstappen ook zo voorspoedig mogelijk zullen gaan verlopen!