Het zijn bijzondere / moeilijke tijden waarmee we te maken hebben. Het bijeenroepen van een algemene ledenvergadering is dan een vraagteken, waarop een digitale bijeenkomst het antwoord kan zijn. Echter, niet iedereen beschikt over de elektronische middelen daarvoor. De andere kant is het inhoudelijke deel.

Er staat ons namelijk nogal wat te wachten:

1. Op 1 december besluiten de gemeenteraden van Druten en Wijchen of er een bestuurlijke fusie zal worden aangegaan. Hoewel de fractie ( Johan als raadslid en Hellen en Ton als burgerleden) een duidelijk standpunt heeeft, is het belangrijk dat de achterban daarover in gesprek blijft gaan.
2. Na de bestuurlijke splitsing van Druten en West Maas en Waal is het bestuur van de afdeling Druten onderbezet: De situatie is als volgt;

• a. een voorzitter, die zich wel herkiesbaar wil stellen,
  • b. een aftredend secretaris, die benoemd is tot burger lid: Ton Lansdaal
  • c. een waarnemend penningmeester uit de afdeling West Maas en Waal: Harry Verploegen en
  • d. een portefeuillehouden communicatie: Carsten Schipperen

Het moge duidelijk zijn dat aanvulling van het bestuur noodzakelijk is. Mensen gezocht, dus, die het bestuur komen versterken. Ben je nog geen lid van het CDA? Meld je dan aan! De eerstvolgende algemene ledenvergadering zal op 25 november (voorlopig) gehouden worden. Als de maatregelen versoepeld worden, dan wordt het een fysieke, "lijfelijke" bijeenkomst.  Mocht dat niet het geval zijn, rest niets anders dan een digitale ALV te laten plaatsvinden, via “Teams” of “Zoom”.

Laten we ondanks Covid19 er toch met z’n allen het beste van zien te maken, in de hoop dat het volgend jaar weer op “gewone” manier kan.

Ton Perlo, voorzitter
Ton Lansdaal, secretaris