Laatste Nieuws van het CDA in de gemeenteraad.

Bijgaand het amendement van het CDA als extra bijdrage aan de 4 mei comités. De volledige raad heeft op 6 december met ons voorstel ingestemd. Dankzij het CDA is er nu dus een extraatje voor de 4/5 mei comités

Verder heeft het CDA in de Raad weer een traditie in ere hersteld door tegen de hondenbelasting te stemmen! Want het hebben van een hond heeft zeker maatschappelijk nut, het werkt  tegen eenzaamheid en zorgt voor meer beweging. Al meer dan 160 gemeenten in Nederland hebben deze belasting afgeschaft. Als het aan het CDA ligt volgt de gemeente Druten.

De gemeente vind dat het gebruik van de honden uitlaatplaats door de baas van de hond betaald moet worden. Volgens het CDA is dit een foute beredenering, omdat fietsers die fietspaden gebruiken ook voor dit gebruik geen belasting hoeven te betalen.

Met andere woorden: In de gemeente Druten is de hond: de melkhond.

Hartelijke groet

André van den Hurk