22 januari 2022

CDA wil perspectief voor cultuur en horeca

In het coronadebat van deze week vroeg 2e Kamerlid Joba van den Berg om perspectief voor de cultuur- en de horecasector. Indien de coronacijfers niet drastisch verslechteren ligt opening vanaf 29 januari wat Van den Berg betreft voor de hand: “dat horeca, musea en theaters niet onder bepaalde voorwaarden open kunnen is erg wrang. De blik moet nu gericht zijn op wat er wel kan, onder welke voorwaarden. Bovendien is het met name voor ondernemers goed om te weten wat hen te wachten staat. Zij hebben voorbereidingstijd nodig. Denk aan personeelsplanning of inkoop.”

Dit perspectief onderschrijft CDA Duiven-Groessen-Loo van harte!

Naast duidelijkheid voor cultuurmakers en horecaondernemers ging Van den Berg in op het initiatief om sport en bewegen te prioriteren in de middellange-termijnstrategie. Het kabinet moet hier nog mee komen. Daar bovenop ziet het CDA graag een nationale gezondheidscampagne. Van den Berg diende daartoe een motie in met CDA-collega’s Van Dijk, Kuik en D66-Kamerlid Van der Laan.

Volgende week is er opnieuw een coronadebat.