21 juli 2021

Snoeiwerkzaamheden Lommerweide onder de maat

Eind juni/begin juli hebben weer de periodieke snoeiwerkzaamheden aan struiken e.d. plaatsgevonden in de wijk Lommerweide.  De wijze waarop dit heeft plaatsgevonden (en waarvoor ook zal zijn betaald door de gemeente) leidt dit keer helaas tot veel klachten. Hele grote groene vlakken zijn totaal niet gesnoeid. Waar dit wel is gebeurd mag ook bij de manier waarop dit is uitgevoerd de nodige vraagtekens bij worden gezet. Zo zie je bijna overal dat de zijkanten van de groenvlakken die wel gesnoeid zijn - vaak grenzend aan looppaden/parkeerplaatsen – ongemoeid zijn gelaten. Ook de entree bij de wijk en dan met name Rijksweg/De Tamboer is niet om aan te zien. Al met al een zeer rommelig aanzicht dat alleen al door deze uitvoering hiermee wordt versterkt.

Voor CDA Duiven-Groessen-Loo voldoende reden om de wethouder hier vragen over te stellen. Ons raadslid Henk Albers heeft dat in de Raadsvergadering van 20 juli dan ook aan de orde gesteld. Wethouder Ton Spaargaren heeft daarop geantwoord dat met de uitvoerder contact is opgenomen. Ook hij erkende dat de uitgevoerde werkzaamheden inderdaad niet door de beugel kunnen en niet zijn verricht zoals was afgesproken. De uitvoerder is hierop aangesproken en nog deze week zullen - aldus de wethouder - de snoeiwerkzaamheden worden voortgezet/afgemaakt waarmee de ergenissen verholpen moeten worden. Mocht dat niet zo zijn, dan trekken we weer aan de bel maar we gaan er vanuit dat dit niet meer nodig is.