03 mei 2021

Gezocht Politiek Talent! Woon je in de gemeente Duiven en ben je 17 jaar of ouder? Lees verder en meld je dan nu bij ons aan.

Word Kandidaat Raadslid

In maart 2022 kiezen de inwoners van de gemeente Duiven een nieuwe Gemeenteraad. Wij als CDA Duiven-Groessen-Loo hopen dat het harde en succesvolle werk van al onze vrijwilligers, raadsleden en wethouder beloond wordt door de kiezer.

Om als partij een volgende stap te kunnen maken zijn we op zoek naar gedreven inwoners (17 jaar of ouder) die zich namens het CDA willen inzetten voor de gemeenschap in onze dorpen Duiven-Groessen-Loo.

Maar wat betekent het om kandidaat-raadslid namens het CDA te zijn? Een kandidaat-raadslid staat midden in de samenleving, weet mensen te verbinden, is geïnteresseerd in de politiek, zowel landelijk als lokaal.

Herken jij jezelf hierin? Dan zijn we op zoek naar jou! Mail naar cdaduiven@gmail.com en we nemen snel contact met je op.

Waarom het CDA?

Het CDA behoort tot de grootste ledenpartijen van Nederland met 40.000 leden. Op gemeentelijk niveau is het CDA nog altijd de grootste nationale partij. Het CDA lidmaatschap heeft interessante voordelen. Zo hebben leden een stem en directe invloed op het kiezen van de lijsttrekker, samenstelling van de lijst en de inhoud van het verkiezingsprogramma. Het CDA biedt een groot netwerk, gedegen interne opleidingen en uitstekende carrièremogelijkheden.

Waarom zoeken wij naar kandidaat-raadsleden?

Het CDA is een partij die zich door wil blijven ontwikkelen. De aanwas van nieuwe getalenteerde Duivenaren is daarbij van groot belang. Binnen een gezonde partij is er altijd een doorstroom van nieuwe leden in gekozen functies. Door ons groot regionaal, nationaal en internationaal netwerk kunnen onze leden zich blijven ontwikkelen.

De selectieprocedure

Maar hoe word je uiteindelijk CDA-kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022? De selectiecommissie van het bestuur van CDA Duiven zal gesprekken voeren met alle CDA-leden en andere inwoners uit onze gemeente die zich opgeven om op de kandidatenlijst van het CDA te komen. In het derde kwartaal van 2021 zal het bestuur een concept-kandidatenlijst op de Algemene Ledenvergadering presenteren waarna de leden kunnen instemmen met de lijst. In de periode die volgt zal CDA Duiven-Groessen-Loo campagne gaan voeren en mensen overtuigen van het CDA gedachtengoed. Op 18 maart 2022 vinden de verkiezingen plaats. Voor plaatsneming in de Gemeenteraad volgen wij de kieswet. De lijstvolgorde is dus bepalend. Wat ook kan gebeuren is dat een kandidaat op eigen titel de kiesdrempel behaalt, dan verandert de lijstvolgorde in zijn of haar voordeel.

Meer informatie?

Wil je eerst meer informatie? Dat kan natuurlijk. Mail ook dan naar cdaduiven@gmail.com en we nemen snel contact met je op.