19 maart 2018

Inzet voor werken bij Defensie

Defensie is de grootste werkgever van de gemeente Elburg, maar tijdens een lunch met de minister van Defensie Ank Bijleveld werden er zorgen geuit over het aantal vacatures bij Defensie.

Dat hebben lokale medewerkers van de Veluwse kazernes maandag tijdens een lunch met de minister van Defensie, Ank Bijleveld, besproken. Samen met vertegenwoordigers van het CDA op de Noord-Veluwe was er een lunch met de minister georganiseerd. Ook de medewerkers van Careander willen graag meer jongeren interesseren voor een baan in het leger. Namens de klus/schoonmaakgroep van het Trefpunt bij Defensie van Careander nam Engbert Kijf deel aan de bijeenkomst. Ook bij deze groep zijn er vacatures.

Cees Dijkhuizen, lijsttrekker van CDA Elburg: “Goed om zo met de minister van gedachten te wisselen. Als CDA willen we dat onze gemeente ook in de toekomst een prima plek blijft voor de kazernes en natuurlijk als woonplaats voor het personeel”.

Het CDA ondersteunt het defensieproject van Careander. Er is niet alleen behoefte aan militair of technisch personeel. Ook bij het defensieproject van Careander zijn er mogelijkheden om bij Defensie te werken. Engbert Kijf vertelde de minister enthousiast over de diverse werkzaamheden die door de klus/schoonmaakgroep van het Trefpunt op ’t Harde worden verricht. Mensen die interesse hebben kunnen zich melden bij het Trefpunt via 0525-653946.