29 juni 2017

Informatiebijeenkomst over de herinrichting van Vaassen Centrum

Er was grote belangstelling voor de herinrichtingsplannen van het centrum van Vaassen. Veel inwoners waren enthousiast over de ontwikkelingen. Veel positieve reacties waren er op de verandering in de verkeersafwikkeling en de ontwikkelingen op de Wielink locatie. Ook het horecaplein met de overzichtelijke markt zijn positieve ontwikkelingen. De manier waarop de dorpskerk beter zichtbaar wordt gemaakt en de zichtlijnen van Cannenburgh naar molen werden zeer goed ontvangen. Aandachtspunten die naar voren werden gebracht waren:

• Het waterelement op de markt werd vaak vergeleken met de Grift in de Hofstraat in Apeldoorn en iedereen weet hoe vervuild die vaak is;

• Het kruispunt bij de Valk blijft onoverzichtelijk en gevaarlijk;

• Het nieuw te realiseren appartementencomplex op de voormalige bibliotheeklocatie wordt te hoog ;

• Sommigen betreurden het dat er weer auto`s in het centrum mogen;

• Dat de Kerkweg niet wordt doorgetrokken naar de Torenstraat, hierdoor moeten alle auto`s via de parkeerplaats het centrum verlaten.

Natuurlijk blijven er altijd punten die nog extra aandacht nodig hebben en je kunt het ook nooit iedereen naar de zin maken, maar over het algemeen was er een positieve stemming.