10 mei 2021

Meer laadpalen in onze dorpskernen

Elektrisch rijden is de trend van de toekomst, zowel op de fiets als met de auto. En onze gemeente leent zich als gemeente bij uitstek voor elektrisch vervoer. Schoner, zuiniger, stiller, milieubewust en op de fiets ook nog eens goed voor de gezondheid. Zo versterken we het groene karakter van onze en maken wij het prettiger om er te wonen of vakantie te houden.

Het CDA wil deze ontwikkelingen graag stimuleren. Wij willen een goed netwerk van oplaadpunten voor fiets en auto.

Het is dit winst voor iedereen; meer elektrische kilometers geeft minder vervuiling en nog schonere lucht. En willen we dat niet allemaal? Zo kiest het CDA voor een groene toekomst.

In het verkieizingsprogramma van het CDA voor 2018-2022 is als een van de programmapunten opgenomen dat het gebruik van elektrische auto's wordt gestimuleerd door voldoende laadpalen te plaatsen, bijvoorbeeld op de grote parkeerterreinen van de gemeente.

Wij zijn dan ook blij dat in 2019 de beleidsnotitie openbaar laden, zie "181121 AV beleidsnotitie openbaar laden.pdf" is vastgesteld door de gemeenteraad. Hierdoor is dit programmapunt uit het verkiezingsprogramma gerealiseerd.

Omdat het aantal elektrische auto's toe blijft nemen, moeten we ervoor zorgen dat ook het aantal laadplane hierbij past. Als lokaal CDA is dit een onderwerp wat goed in de gaten houden. Mocht U hier voorstellen of ideeen bij hebben, laat U het ons dan weten?

Locaties van laadpalen voor auto's

De plankaart met de locaties van de laadpalen voor auto's is te vinden via "Plankaart openbaar laden.pdf". Nadat deze kaart verschenen is, zijn de laadpalen die geplaatst zouden kunnen worden geplaatst. Voor een actuele stand van de aanwezige laadpalen binnen onze gemeente kunt u beter de hiervoor bestemde apps gebruiken zoals de gratis app Plugshare.

Locaties van laadpunten voor de fiets

Op de website van de VVV Epe is een lijst te vinden met locaties waar u uw elektrische fiets kunt opladen, zie "Fietsoplaadpunten - VVV Epe".

CDA betrokken actief!