10 juni 2021

Participeren is niet alleen meepraten maar ook invloed hebben.

Het CDA hoort je en doet er iets mee!

Wil je meebeslissen over wat er bij jou om de hoek gebeurt? Je verdiept je erin, vormt je mening en je laat je horen. Dat is nou “participeren”.

Participeren is meedoen in de samenleving en meedoen in je eigen omgeving. Dat is niet hetzelfde als gelijk krijgen, bij het CDA word je wel gehoord! Als CDA zijn we blij als mensen zelf verantwoordelijkheid nemen voor elkaar en voor de samenleving. Zo zullen wij uw mening meewegen bij het bepalen van ons standpunt over bijvoorbeeld woningbouw, onveilige verkeerssituaties, de snelfietsroute, het verenigingsleven of vliegveld Lelystad.

Een mooi voorbeeld van wat in coronatijd van de grond is gekomen is de klimbaan ( Evolution Survival) op het terrein van CIALFO. De initiatiefnemers Bram Spaan, destijds Verenigingsmanager Atletiekvereniging Cialfo Epe en Martin van Driel, namens de RSG NO-Veluwe, zijn aan de slag gegaan. Zeker ze ontvingen steun van onder meer Episch Centrum, Rabobank NO-Veluwe en Reerink IJzerwaren. De prachtige baan  kon niet worden gerealiseerd zonder de vele vrijwilligers van Atletiekvereniging Cialfo Epe. De klimbaan heeft inmiddels al voor enkele tientallen nieuwe leden gezorgd voor Cialfo, in deze tijd waarin veel verenigingen te maken hebben met dalende ledenaantallen.

Het CDA staat wij open voor ideeën van inwoners en vrijwilligers. Als lokaal CDA leveren wij waar dat kan een actieve bijdrage. Het lokale CDA wil geld vrij maken om inwoners na de coronatijd weer met elkaar in contact te brengen. Zodat verenigingen, buurthuizen en sportclubs weer net zo actief worden als voor Corona

Jij  weet het beste hoe dat kan, dus laat je horen.

Als lokaal CDA worden we veel door inwoners aangesproken of gemaild. We zijn hier blij mee en in de meeste gevallen zijn dit onderwerpen die inwoners terecht onder de aandacht brengen. Hier kunnen we op verschillende manieren mee om gaan, soms benaderen we een ambtenaar om de situatie beter te begrijpen  of om de ambtenaar te wijzen op de punten van de inwoners.

Soms stellen we hierover een vraag in de commissie- of raadsvergadering. Soms ook stellen we schriftelijke vragen over het onderwerp. Hier krijgen we dan altijd een officieel antwoord op van het college van B&W.

Mocht u een onderwerp hebben waarover u met ons wilt spreken, laat het dan weten via onze facebook pagina of via [email protected]

CDA betrokken en actief