21 december 2019

Vincent Smit nieuwe voorzitter CDA gemeente Epe

Op woensdag 27 november heeft de algemene ledenvergadering van het CDA gemeente Epe tot nieuwe voorzitter  gekozen Vincent Smit uit Epe.

Vincent Smit is recentelijk gepensioneerd na een lange carrière als griffier van de gemeente Epe. Hierbij was hij betrokken bij de politiek zonder zelf politiek actief te kunnen zijn. Dat gaat nu veranderen! In zijn vrije tijd heeft Vincent zich maatschappelijk betrokken getoond door bestuursfuncties bij het katholieke onderwijs en in de voormalige katholieke kerk in Epe. Nu is hij zeer betrokken bij een stichting die steun geeft aan het arme deel van de bevolking van Zambia.

Op dezelfde avond heeft het CDA afscheid genomen van haar voorzitter Egbert Dijkgraaf uit Oene. Gezien zijn grote verdiensten heeft het CDA hierbij groots uitgepakt met zaken als een diashow, woorden van vele lokale (CDA) prominenten op video en namens het landelijke CDA de erespeld. Egbert blijft overigens maatschappelijk actief, o.a. als voorzitter van de Regenboogkerk in Epe.

Het CDA is uiteraard heel blij met de nieuwe voorzitter die de afdeling verder zal versterken door zichtbaarheid in en interactie met de samenleving en door het betrekken van zoveel mogelijk (nieuwe) mensen bij het lokale CDA.

Groetend, Albert Oortgiesen