27 september 2017

CDA Gelderland vraagt input initiatiefvoorstel familiebedrijven

Het CDA Gelderland is trots op de Gelderse familiebedrijven. “Deze bedrijven zijn de ruggengraat van onze economie: ze zorgen voor continuïteit en stabiliteit. Daar mogen we als provincie best wat meer aandacht aan besteden”, aldus Gelders Statenlid Daisy Vliegenthart-Goedhart. Hierover wil het CDA Gelderland een initiatiefvoorstel indienen. Op maandag 2 oktober vraagt de partij input van ervaringsdeskundigen.

Het CDA organiseert de tweede bijeenkomst ‘De kracht van het familiebedrijf’ op locatie van familiebedrijf Auto Versteeg Buurman in Voorthuizen. Samen met (ervarings)deskundigen willen ze deze avond kennis en ervaringen delen over familiebedrijven. Wat doen deze bedrijven anders dan andere bedrijven, en wat is hun belang voor de lokale en regionale economie? Ook horen ze graag op welke manier de provincie familiebedrijven kan ondersteunen, zodat het CDA Gelderland daarmee aan de slag kan. Ondernemers, deskundigen en geïnteresseerden zijn van harte welkom aan de Hoofdstraat 62, 3781 AH in Voorthuizen.

Programma:
19.30 uur             Opening van de bijeenkomst door Harold Zoet, fractievoorzitter CDA
19.45 uur             Inleiding door Ilse Matser, lector Familiebedrijven aan Hogeschool Windesheim, over het belang van familiebedrijven voor de economie
20.15 uur             Pitches familiebedrijven
20.45 uur             Discussie tussen ondernemers en de zaal o.l.v. Bob Roelofs. Hierbij komende deze vragen aan de orde:

1.      Waarom zijn familiebedrijven belangrijk voor de Gelderse economie?
2.      Tegen welke specifieke problemen lopen familiebedrijven aan?
3.      Wat kunnen gemeenten en de provincie doen om familiebedrijven te ondersteunen?

21.30 uur             Samenvatting en afronding van de avond