31 maart 2018

CDA kiezers bedankt!

Het CDA Harderwijk-Hierden bedankt alle kiezers die op 21 maart op het CDA gestemd hebben. Onze grote waardering ook voor iedereen die zich tijdens de campagne heeft ingezet.

Helaas zijn de verkiezingen op een teleurstelling uitgelopen. Van de zes raadszetels blijven er vier over. In het bijzonder is dit teleurstellend voor Dennis Koning en Andrea Oosting-Klock, die voor hun enorme inzet tijdens de campagne en daarvoor niet beloond worden met een zetel in de raad.

Wat de oorzaak is of oorzaken zijn van het teleurstellende resultaat is niet direct duidelijk. Het bestuur heeft daarom besloten dat er een zorgvuldige evaluatie dient te komen van de gehele aanloop naar de verkiezingen. De eerste stappen hiertoe zijn inmiddels gezet, maar in de komende CDA-Info en tijdens de ALV van 16 mei 2018 hopen wij u hier meer over te kunnen vertellen.

Hoewel de teleurstelling overheerst, zijn wij uiteraard blij met de benoeming van Peter Sels, Jeroen de Jong, Gerdien Morren-Holstege en Wilco Mazier tot leden van de nieuwe gemeenteraad. Bovendien wijst alles erop dat het CDA wederom deel zal uitmaken van het college van B&W, zodat de kans groot is dat ook Ida Stoevelaar-Zijlstra binnenkort weer zal toetreden tot de gemeenteraad.

We zijn aangeslagen, maar zullen de draad vol goede moed weer oppakken. Het CDA zal zich de komende vier jaar wederom volop inzetten voor Harderwijk en Hierden, maar dit keer met als extra doel om over vier jaar de verloren zetels terug te pakken.

Bestuur CDA Harderwijk-Hierden