04 maart 2018

CDA ziet wel toekomst voor IJsbaan Vol Moed op de Stille Wei

Eind deze maand verwacht de ijsclub groen licht te krijgen of zij kunnen blijven op de huidige locatie op de Stille Wei, lazen wij in de Stentor van afgelopen zaterdag. De IJsclub wil graag  blijven. Het CDA Harderwijk-Hierden ondersteunt deze wens en zal zich dan ook inzetten om deze natuurijsbaan te behouden. Vooral veel oudere inwoners van Harderwijk, die opgegroeid zijn met schaatsen in de winter vinden het belangrijk een ijsbaan in de stad te hebben. ‘Waar is een mooiere plek te vinden om te schaatsen dan op de Wellen achter de oude historische stadsmuur’, zegt Ida Stoevelaar van het CDA? Over een nieuwe inrichting van het terrein is al meerdere keren overlegd met de gemeente Harderwijk. Agendapunten waren het verleggen van het fietspad naar de kant van het water, het eventueel aanleggen van een skeelerbaan, die bij vorst onder water gezet kan worden. Ook is gesproken over de mogelijkheden van dubbelgebruik van het clubgebouw in de zomer, waardoor de vereniging extra inkomsten kan genereren. Het CDA Harderwijk- Hierden blijft de ontwikkelingen volgen en een mooi voorstel met een natuurijsbaan op de Stille Wei steunen!