10 juni 2022

Commissie Samenleving op bezoek bij de bibliotheek

Tijdens de korte vergadering van de cie. Samenleving op 9 juni hebben we een presentatie van de bibliotheek NW Veluwe gehad. De bibliotheek van Harderwijk werkt prettig samen met de bibliotheken van Ermelo, Putten en Nunspeet. De taken van de bibliotheek gaan veel verder dan boeken uitlenen aan jong en oud. Met 65 betaalde krachten en 270 vrijwilligers richt men zich o.a. tot scholen, taalvaardigheid en digitale vaardigheden. Er is een taalcafé in de Kiekmure en een IDO Informatiepunt Digitale Overheid in het Stadhuis. Men zoekt samenwerking op met andere instanties zoals b.v. ZorgDat.

Een wens van de bibliotheek in Harderwijk is een Digilab zoals in Nunspeet waar kinderen en jongeren deelnemen aan allerlei activiteiten op gebied van programmeren, techniek en media.

Als CDA zijn wij blij met onze professionele bibliotheek die steeds de vernieuwing opzoekt en onze inwoners wil helpen.