20 september 2020

De kop is eraf…

Voor de zomer heb ik mijzelf aan u geïntroduceerd en verteld waar ik naar toe wil met onze fractie. Als fractievoorzitter ben ik alweer 4 maanden onderweg en daarom wil ik u graag op de hoogte brengen van wat er allemaal speelt in de politiek, maar in onze fractie en ook voor mij als fractievoorzitter. De kop is eraf!

Fractievoorzitterschap bevalt goed. Tegelijkertijd speelt er veel.
Laat ik beginnen u te vertellen dat, ondanks de extra vergaderingen en werkzaamheden, het erg leuk is om fractievoorzitter te zijn. Het is schaken op meerdere borden tegelijk en daarbij ook het overzicht zien te behouden.
Op dit moment speelt er namelijk een hoop in de politiek in Harderwijk. Onderwerpen die nu spelen zijn: het Sinterklaasfeest, het regenboogbeleid, verlenging van het AZC voor opnieuw 5 jaar, plaatsing van windmolens, de komende begroting en nog veel meer. Onderwerpen genoeg om ons als CDA te laten gelden.

Ook als fractie zijn we goed op stoom
Als fractie zijn we lekker bezig. Zo hebben we al meerdere schriftelijke vragen ingediend, waaronder over: fietsgebruik boulevard, herbouw Randmeer en inbraak en diefstal Watertorenweg (trimbaan). Daarnaast vinden er ook verschillende gesprekken plaats, zoals bijvoorbeeld met vertegenwoordigers van de woonwagenbewoners over het tekort aan plekken, de voedselbank over het nieuw te bouwen pand en de boulevardondernemers over het verkeer op de boulevard.
Binnenkort gaan we ook nog het gesprek aan met Daisy Vliegenthart, statenlid CDA Gelderland. Met haar gaan we het gesprek aan over de verschillende verkeersproblemen rondom en op de N302. Ook zullen we met haar praten over de maatregelen die de provincie neemt ten aanzien van Covid-19.

We vervelen ons niet
Ondertussen kaarten wel zelf ook nog allerlei onderwerpen aan zoals de wateroverlast in de wijk Drielanden. Ida heeft zich samen met Andrea sterk gemaakt voor een goede oplossing voor de bewoners in het nieuwgebouwde gedeelte Harderweide. Daarnaast speelt ook het een en ander rondom de camperplaatsen in Harderwijk waar we ook in duiken. Zoals u kunt lezen vervelen we ons niet. Dat willen we graag zo houden. Heeft u dus ideeën of wilt u graag met ons over een onderwerp van gedachten wisselen dan horen we dat graag.

Door: Wilco Mazier, Fractievoorzitter