30 september 2022

Nieuw hondenbeleid een feit?

Als gemeenteraad praten we er al een tijdje over maar zoals het er nu uitziet zijn we er bijna uit. Een nieuw hondenbeleid voor de gemeente Harderwijk.

Het concept hondenbeleid is in 2021 opgesteld. Hierin staat dat bij vaststelling van het beleid, honden binnen de bebouwde kom aangelijnd moeten worden en hondenpoep opgeruimd moet worden. Een voorstel waar wij ons als CDA in kunnen vinden. Wij hebben hier meermaals aandacht voor gevraagd en zijn blij dat er nu een beleid ligt wat duidelijkheid verschaft.

Het beleid zal naar verwachting in de raad van 3 november worden vastgesteld. Na de invoering volgt een peridoe van twee jaar waarin het wordt gemonitord en als na deze periode blijkt dat het beleid past bij de gemeente Harderwijk zal vervolgens de hondenbelasting worden afgeschaft.

Nog even geduld en dan is het nieuwe hondenbeleid een feit!