30 maart 2018

Stadswandeling voor CDA leden

Na het succes van de rondleiding door het Waterfront van vorig jaar, hebben wij aangekondigd dat wij hier in 2018 een vervolg aan zullen geven. Wij zijn dan ook blij u te kunnen mededelen dat op wij op 21 april a.s. opnieuw een ledenactiviteit hopen te organiseren. Waar de vorige keer 'nieuw' Harderwijk centraal stond, zal dit keer 'oud' Harderwijk centraal staan.

De ledenactiviteit betreft namelijk een stadswandeling door het centrum van Harderwijk, met medewerking van onder andere Gerdien Morren (stadsgids en kandidaat-raadslid), Jeroen de Jong (wethouder) en Henk Eijsenga (oud-wethouder). Deelname is gratis en opgeven kan tot 7 april (maar het liefst zo spoedig mogelijk) door deze mail te beantwoorden. Het (voorlopige) programma ziet er als volgt uit:• Inloop tussen 9.30 en 10.00 uur voor een kopje koffie/thee bij de Wheme (Kerkplein 2);

• 10.00 uur geschiedenis Grote Kerk door Gerdien Morren;
• 10.30 uur kort orgelspel door Henk Eijsenga;
• 10.45 uur uitleg door Stichting Vrienden van de Grote Kerk over problemen met de fresco’s. Hiervoor zal in ieder geval dhr. Peter Bakker aanwezig zijn;
• 11.15 uur groep 1 geschiedenis Gelderse Academie en Hortus door Gerdien Morren;
• 11.15 uur groep 2 sneak preview Snijcamer/Marius van Dokkum museum o.l.v. Jeroen de Jong. Tussendoor wisselen,  groep 2 Gerdien Morren en groep 1 Jeroen de Jong;
• 12.00 uur groep 1 koffie/thee bij Luigi’s;
• 12.00 uur groep 2 sneak preview Oude Stadhuis o.l.v. Jeroen de Jong.
Tussendoor weer wissel van de groepen;
• 13.00 uur einde.

Wij hopen een mooi en interessant programma te hebben samengesteld en zien uw aanmelding dan ook graag tegemoet!

Met vriendelijke groet, namens het bestuur,
Julian Kevelam
Secretaris CDA Harderwijk-Hierden