28 februari 2017

CDA fractie stelt vragen over het kunstwerk “Kikkers” in de stadgracht

Tijdens de raadsvergadering van 27februari jl. stelde fractievoorzitter Teun Juk vragen over de slechte staat van onderhoud van het kunstwerk “Kikkers” in de stadgracht: “Voorzitter, toen ik laatst met vrienden een wandeling maakte door Hattem en hen vol trots onze stad liet zien, kwamen we ook bij de verkentoren. Daar keken we naar beneden en zagen daar de “Hattemse stadskikkers”. We kennen allemaal het liedje van de zeven kikkers in een boerensloot. Ze kwekten niet, ze kwaakten niet, want ze hadden verdriet. Zo is het ook met de kikkers in de gracht van Hattem. Ze zien er niet uit! Al weken ligt er een groot stuk metaal in het water”. Kortom, het wordt tijd voor de voorjaarsschoonmaak. De winter is bijna voorbij. “Wanneer poetst u de kikkers weer op?” Het college deed de toezegging hier naar te zullen kijken.